تبلیغات از بسیاری جهات تهاجمی است
شکلی که تبلیغات به خود می گیرد به فضای عمومی و خصوصی هجوم می آورد و این دلیل اصلی است که امروزه تبلیغات توسط اکثر مصرف کنندگان نامطلوب تلقی می شود. ما به طور متوسط بیش از 1000 تبلیغ در روز می بینیم. این امر به میزان قابل توجهی به آلودگی نوری در شهرها کمک می کند. به عنوان بخشی از "طرح هوشیاری" مرتبط با بحران انرژی، فرمانی در اکتبر 2022 برای ممنوعیت تبلیغات سبک از ساعت 1 صبح تا 6 صبح منتشر شد. تبلیغات همچنین تأثیر چشمانداز قوی دارد، زیرا بخش بزرگی از فضای بصری شهری را اشغال میکند: تابلوهای تبلیغاتی در پیادهروها، در پناهگاههای اتوبوس، در کنار جادهها، در مترو و در نمای برندهای تجاری مانند نمونه. چندین سال است که در کاهش ارزش بصری مناظر شهری شرکت کرده است که به طور مرتب در چندین مقاله که یک "فرانسه زشت" یا حتی "فرانسه زشت" را توصیف می کند، محکوم شده است. در نهایت، تماس سرد از سوی اپراتورهای تلفن یا تامین کنندگان انرژی در بهترین حالت نامطلوب و در بدترین حالت نوعی آزار و اذیت است. فیلمبرداری تبلیغاتی در اصفهان
علاوه بر این، اگر کانالهای تلویزیونی، وبسایتها و شبکههای اجتماعی موفق شوند توجه ما را به خود جلب کنند، تبلیغات درآمد بیشتری ایجاد میکند. از یک طرف، این بحران توجهی را که ما تجربه می کنیم تشدید می کند. از سوی دیگر، این انگیزه ای برای همه این رسانه ها است که چشم ما را جلب کنند و وقت ما را به هر طریقی بگیرند (از جمله «اخبار جعلی»، نظرات جنجالی، تصاویر تکان دهنده یا خشونت آمیز).
ما هم بدون اینکه بدانیم در معرض تبلیغات هستیم. اصطلاح "تبلیغات بومی" به این واقعیت اشاره دارد که یک محصول را با درج آن در محتوای سرمقاله یک رسانه (وب سایت، روزنامه، ویدئو) تبلیغ می کند. بسیاری از سایتها از این طریق امرار معاش میکنند (مثلاً Topito، MinuteBuzz یا Konbini) و این به وضوح یک مشکل اخلاقی در شفافیت ایجاد میکند.
اگر به تئوری اقتصادی گوش دهیم، مصرف کننده باید به دنبال تبلیغات باشد، زیرا به آنها کمک می کند انتخاب بهتری داشته باشند. در عمل، از اطلاعات اشباع شده است، نمی داند چگونه آنها را مرتب کند و به هر طریقی سعی می کند از محتوای تبلیغاتی فرار کند (کاربران اینترنت از مسدود کننده های تبلیغات استفاده می کنند و بینندگان از صفحات تبلیغاتی عبور می کنند).
محتوای تبلیغاتی گاهی اوقات سیاسی است
تبلیغات برای دستیابی به مخاطبان خود مرتباً از بازنمایی های اجتماعی استفاده می کند و سپس وارد عرصه سیاسی می شود. سپس این سوال مطرح می شود که چه چیزی قابل قبول است یا خیر؟ آیا به شکلی کاریکاتورآمیز، مثلاً آیا تبلیغات میتواند با استفاده از کدهای «مچوها» به آنها خطاب کند؟ تصویر زنان در تبلیغات خودرو تا همین اواخر جنسیت زا بود. عکاسی صنعتی و تبلیغاتی در اصفهان
علاوه بر این، برخلاف ایالات متحده، تبلیغات برای احزاب سیاسی در فرانسه از سال 1990 در تلویزیون ممنوع شده است تا قدرت پول در سیاست را محدود کند. با این حال، آنها می توانند از پیام ها در شبکه های اجتماعی، خارج از دوره های انتخاباتی حمایت مالی کنند. جولیا کیج در «بهای دموکراسی» نشان میدهد که چرا و چگونه بازی دموکراتیک در بسیاری از کشورهای توسعهیافته اسیر منافع خصوصی میشود. احزاب سیاسی برای سازماندهی جلسات، چاپ تراکت، ارتباط در شبکه های اجتماعی و به طور خلاصه تبلیغات نیاز به پول دارند. با این حال، یک حزب سیاسی درآمد ایجاد نمی کند: بنابراین به کمک های مالی و یارانه های خصوصی متوسل می شود (اگر یارانه های عمومی کافی نباشد، که عموماً همینطور است). بنابراین خطر تبانی بین منافع تامین کنندگان مالی و منافعی که ظاهراً توسط حزب سیاسی نمایندگی می شود وجود دارد. برای مثال، در ایالات متحده، NRA (لابی اسلحه) کمپین های ارتباطی نامزدهای مورد علاقه آنها را تامین مالی می کند. در عوض، انجمن از مصونیت مجازی در سطح سیاسی سود می برد و تضمین می کند که مقررات سلاح های گرم تا حد امکان به کندی پیش می رود.
لابی تبلیغات با هر گونه مقررات مخالف است
Nutri-Score یک سیستم برچسب تغذیه با 5 سطح است، از حرف A (بهترین نمره) تا E (بدترین). این امتیاز ارزش غذایی یک محصول را بر اساس پارامترهای مختلفی مانند قند، نمک، فیبر، محتوای پروتئین و غیره ارزیابی می کند. هدف آن هدایت مصرف به سمت بهترین محصولات و در نتیجه مبارزه با بیماری های قلبی عروقی، چاقی و دیابت است. در فرانسه، صنایع کشاورزی-غذایی به شدت با آن مخالفت کردند و سعی کردند جلوی آن را بگیرند و در صورت عدم موفقیت، پذیرش این سیستم را به تاخیر بیندازند. بخش های پنیر و شیرینی گفته اند که با این امتیاز جریمه شده اند و دفاع از غذای سنتی فرانسه را برجسته می کنند. در اینجا ما همچنین در موردی هستیم که در آن مسائل بهداشت عمومی با منافع اقتصادی صنعتی که توسط لابی های آنها نمایندگی می شود، مواجه می شویم. امروزه بسیاری از برندها دارند
- یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳ ۰۹:۵۷
- ۱۰ بازديد
- ۰ نظر