خانه هوشمند چیست؟

اطلاعات عمومی و تخصصی در زمینه تبلیغات

من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد


این سوال: "خانه هوشمند چیست؟" بیشتر و بیشتر سازندگان، نوسازان و مستاجران را نگران می کند. اما به راستی خانه هوشمند چیست؟ چگونه کار می کند و خانه هوشمند چه مزایایی دارد؟ ما به شما یک نمای کلی ارائه می دهیم. خانه هوشمند چیست؟
1
خانه هوشمند چیست؟
2
چرا خانه هوشمند ارزشش را دارد؟

3
کدام قطعات متعلق به خانه هوشمند است؟
4
سیستم خانه هوشمند چیست؟
5
چگونه خانه هوشمند را اداره می کنید؟
6
برنامه ریزی یک خانه هوشمند - اما چگونه؟
7
حفاظت از داده ها در خانه هوشمند
8
هزینه سیستم خانه هوشمند چقدر است؟
9
نکاتی برای برنامه ریزی خانه هوشمند شما
هنگام غروب، پرده‌ها به‌طور خودکار بسته می‌شوند، گرمایش با ریتم روزانه‌تان سازگار می‌شود و وقتی پیتزا آماده شد، فر یک پیامک ارسال می‌کند - به خانه هوشمند خوش آمدید. خانه هوشمند دیگر یک روند زودگذر نیست، بلکه آینده زندگی است و در حال حاضر برای بسیاری از مردم یک واقعیت است. اما به

راستی خانه هوشمند چیست؟


خانه هوشمند چیست و کدام سیستم خانه هوشمند گیرا وجود دارد؟
کارشناس ما مارکو استرلو به شما توضیح می دهد که خانه هوشمند چیست و کدام سیستم خانه هوشمند Gira در دسترس است. منبع: گیرا

خانه هوشمند چیست؟
در خانه هوشمند می توانید فرآیندهای فنی را که قبلا به صورت دستی انجام می شد دیجیتالی و خودکار کنید. با شبکه‌سازی فناوری ساختمان در یک سیستم یکنواخت، عملکرد دستگاه‌های جداگانه می‌تواند به صورت متمرکز و هماهنگ با یکدیگر انجام شود. کلیدواژه ای که اغلب در ارتباط با خانه هوشمند استفاده می شود «اینترنت اشیا» (به اختصار IoT) است. امکان اتصال آنلاین دستگاه های دارای اینترنت را شرح می دهد. اینها همچنین می توانند در فواصل طولانی با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و وظایف مختلفی را انجام دهند. خانه هوشمند شما به جای شما فکر می کند و شما را از بسیاری از وظایف در زندگی روزمره راحت می کند. هوشمند سازی منازل



یک خانه هوشمند یک کار همه جانبه واقعی است: شما می توانید به لطف فرآیندهای خودکار در مصرف انرژی صرفه جویی کنید یا امنیت خانه خود را افزایش دهید. تقریباً تمام مناطق زندگی را می توان در خانه هوشمند ادغام کرد و به صورت مرکزی کنترل کرد: از پرده ها گرفته تا جاروبرقی های روباتی، اتوماسیون خانگی تقریباً امکانات نامحدودی را ارائه می دهد:

بیشتر نشان بده، اطلاعات بیشتر
همه کاره از هر نظر: سنسور لمسی 4 زندگی را آسان تر و چهار دیوار شما را زیباتر می کند. منبع: گیرا
چرا خانه هوشمند ارزشش را دارد؟
در زندگی روزمره پیچیده و پر استرس ما، کارهای تکراری را می توان به راحتی در یک خانه هوشمند خودکار کرد و تقریباً با جادو کامل کرد. مهم نیست که خانه هوشمند خود را به محض ساختن خانه خود برنامه ریزی می کنید یا می خواهید یک خانه هوشمند را بازسازی کنید. یک خانه با کنترل هوشمند ارائه می دهد:



راحتی بیشتر: به عنوان مثال، روشنایی خانه را از طریق برنامه یا فرمان صوتی، به طور خودکار طبق برنامه یا از طریق آشکارساز حرکت کنترل کنید.

بیشتر نشان بده، اطلاعات بیشتر
دستیار Google دستورات صوتی را در خانه هوشمند KNX شما ممکن می کند. منبع: گیرا

کدام قطعات متعلق به خانه هوشمند است؟


در اصل، یک خانه هوشمند از دو جزء تشکیل شده است: حسگرهایی که دستورات را می دهند و محرک هایی که آنها را اجرا می کنند. سنسورها دستگاه‌های اندازه‌گیری و ورودی مانند دکمه‌ها، آشکارسازهای حرکت، سنسورهای دما، کنتورهای مصرف گاز، آب و برق یا ایستگاه‌های هواشناسی هستند. اینها اطلاعاتی را که جمع آوری می کنند در قالب تلگرام برای فعال کننده ها ارسال می کنند. یک شبکه داده دیجیتال (که اغلب به عنوان یک سیستم اتوبوس شناخته می شود) به طور نامرئی در پس زمینه کار می کند. برای اینکه اجزای فنی و دستگاه های شبکه با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، به یک رابط مشترک (سرور یا هاب خانه هوشمند) نیاز دارند که از طریق آن همه اطلاعات با هم جمع شوند.



تمام دستورات کنترلی یا "محرک‌های" حسی از طریق WLAN، سیگنال رادیویی، بلوتوث یا کابل داده (KNX) دریافت و ارسال می‌شوند. با استفاده از کنترل‌های مختلف مانند سوئیچ‌های هوشمند، پنل‌های لمسی مانند Gira G1 یا از طریق اپلیکیشن، می‌توانید فناوری ساختمان را در صورت نیاز برنامه‌ریزی کنید، آن را از راه دور کنترل کنید یا با استفاده از تایمر آن را خودکار کنید.

همه عملکردها در یک نگاه: خانه هوشمند خود را با مرکز کنترل Gira G1 کنترل کنید. منبع: گیرا
سیستم خانه هوشمند چیست؟
همانطور که در بالا آموختیم، یک خانه هوشمند از چندین جزء تشکیل شده است. آنها با هم سیستم خانه هوشمند را می سازند. چنین سیستمی را می توان به صورت بی سیم از طریق رادیو، از طریق WLAN، از طریق کابل های به اصطلاح باس یا از طریق کابل کشی شبکه پیاده سازی کرد. گیرا همچنین چندین سیستم خانه هوشمند را برای موقعیت ها و خواسته های مختلف زندگی ارائه می دهد. می توان تمایز تقریبی بین موارد زیر ایجاد کرد:



راه حل های بی سیم

سیستم های مبتنی بر رادیو را می توان به راحتی و متعاقباً نصب کرد، به عنوان مثال در آپارتمان های اجاره ای یا ساختمان های موجود. آنها به صورت بی سیم با استفاده از استانداردهای رادیویی مانند بلوتوث، ZigBee، Z-Wave یا EnOcean ارتباط برقرار می کنند. Gira System 3000 مبنای خوبی برای این کار فراهم می کند. با استفاده از این نوع می‌توانید چراغ‌ها، پرده‌ها و گرمایش را به‌طور خودکار و بدون هیچ اضافی کنترل کنید
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.